Morning routines for better days

pics from Barcelona

1. Aikainen herätys. Laitoin puhelimeeni viime viikolla vakkariherätyksen kello kuudeksi ja sen takia rakastan taas aamuja. Kaikkialla on niin hiljasta ja erinäköistä. Olen aina ollut aamuihminen, sillä superaikaisin herätessäni saan myös superpaljon enemmän tehtyä päivän aikana. Se on niin ihanaa ja pelkkä ajatuskin siitä motivoi mua nousemaan aikaisin sängystä vaikka väsyttäisikin. 

2. Jooga. Toinen syy miksi nousen aikaisin hymyssä suin on jooga. Laitan edellisenä iltana maton, vesipullon ja joogavideon valmiiksi ja kirjaimellisesti romahdan sängystä suoraan treenialustalle. Joogaan yöpuvussani yleensä noin tunnin verran ja sen jälkeinen fiilis on yksinkertaisesti maailman paras. Ja se, että kello on tällöin vasta seitsemän on ehkä vielä pikkasen parempaa.

3. Terveellinen aamupala. Ensimmäinen asia mitä heti joogan jälkeen haluan on kahvi. Istunkin hetken aikaa vaan sohvalla viltin alla ja luen hesaria kuppi kädessä. Sen jälkeen teen aamupalaksi jotain raikasta, yleensä hedelmistä ja pähkinöistä. Tällä hetkellä kaikkein yleisin aamupalani on viime postauksessa esiintynyt omenasalaatti. Niin helppo valmistaa ja superhyvää. 

4. Taukoa puhelimesta. Niin illalla kuin aamullakin. Yritän olla käyttämättä konetta kasin jälkeen ja puhelinta ysin jälkeen, sillä sinisellä valolla on mun nukahtamiseen ja unen laatuun todella suuri vaikutus. Aamusin taas yritän välttää puhelimen rämpläämistä ennen joogaa, jotta siihen keskittyminen olisi helpompaa. Tässä mulla on vielä parannettavaa, mutta onneksi oon jo hieman edistynyt. 

5. Listat. Kirjoitan edellisenä päivänä tulevan päivän to do -listan valmiiksi, koska selkyttää ajatuksia ja rauhottaa mieltä seuraavana aamuna. Ei tarvitse aloittaa päivää pohtimalla mitä kaikkea sitä pitääkään tänään tehdä, kun kaikki on valmiiksi kirjoitettuna yöpäydälläni. Suosittelen!

+ Nukahtaminen. Edellä mainituilla tavoilla olen pystynyt lyhentämään nukahtamisaikaani monella tunilla. Unenlaatuni on myös huomattavasti parempaa ja heräänkin aina todella virkeänä ja valmiina tulevaa päivää varten.  Kaikesta tästä muodostuukin eräänlainen ketjureaktio!

En ole näiden rutiinien kanssa ehdoton, vaan joustan aina fiiliksen mukaan. Olen kuitenkin huomannut, että näin tehdessäni olen energisempi, onnellisempi ja toimeliaampi. Suosittelen kokeilemaan! 

CONVERSATION

0 kommenttia:

Post a Comment